HTML

Glamlife

Friss topikok

  • agostonnorbi: Helló! Én is hallottam már rólad ezt azt, szintén Simi elbeszéléseiből! Hát igen, lehet, hogy idő... (2007.10.01. 21:41) negyedik
  • piet paulusma: The best thing in Wales are the boys from the Netherlands. (2007.09.27. 21:05) harmadik
  • Toni: Dikó a szörpökről nem mesélnél kicsit többet, meg arról hogy eddig miről maradtál le elalvás miatt... (2007.09.27. 10:44) első
  • nuno: itt volt má az ideje. eddig csak dikóztál meg toltad a szörpöket... (2007.09.24. 20:45) Na végre

Linkblog

2007.09.30. 23:08 agostonnorbi

negyedik

Már több, mint két hete itt vagyunk, és még alig írtam az éjszakai életről, ami itt zajlik. Helyesbítek, nevezzük inkább esti életnek, mert ahhoz, hogy éjfél (legjobb esetben éjjel 1 óra) után nyitvatartó helyet találjunk, egészen Cardiffig kell vonatozni.
A -1. héten elvittek minket egy Otley's nevű pubba itt az egyetem mellett, hogy ez egy milyen jó hely, meg jók a sörök, meg ilyesmi. A hangulattal nem is volt probléma, tényleg barátságos, tiszta, füstmentes pubról van szó.


Viszont a sörök.... Kipróbáltunk három helyi márkát, volt, amelyiket a pultos javasolta, volt amelyiket csak a véletlenre bízva kóstoltunk. Sajnos a márkákra nem emlékszem tisztán, de ha legközelebb ismét azon a helyen járok, - kétlem, hogy ez elő fog fordulni - akkor mindenképpen kiegészítem ezeket a sorokat, a megfelelő márkanevekkel. A lényeg viszont az, hogy mindannyian, akik ott voltunk, ekkor ittuk életünk első velszi sörét, szóval nagy kiváncsisággal vártuk az érkező aranyszínű, hideg, habzó folyadékot. Ekkor ért a meglepetés! A sör nemhogy aranyszínű nem volt, de még meleg is, habozni meg leginkább mi haboztunk, hogy megigyuk-e. (Bocs, ez elég gyenge szóvicc!) Íze leginkább a tiszta forrásvízre emlékeztetett, de azért hősiesen legyűrtük. Jut eszembe, ez a sör a kocsma sajátmárkás söre volt, amit a pultos srác ajánlott!
Ekkor jött a második kör: a színhatás nem változott, a hőmérséklet egy kicsit csökkent, de a buborékok valahogy még mindig nem akartak belemászni a sörbe. Ezt is megittuk valahogy.
És ekkor jött a feketeleves! Harmadikként egy kicsit sötétebb, gondoltuk, hogy kicsit ízesebb sört választott dán sorstársam. Íze volt is, de inkább ne lett volna ennek a sörnek. Hosszas vita, és az angol szókincsünk legvéksőkig felkutatása után arra jutottunk, hogy: "it tastes like cucumber and coffee!" Ezt le sem merem írni magyarul, annyira degradáló egy sörre nézve. Na jó, mégis: uborka és kávé. Még leírva is kiráz tőle a hideg! És a legrosszabb az egészben, hogy egy-egy korsó borzalmas sör kb. 2-2.5 fontba kerül (kb. 760-950 Ft).
Szerencsére azóta már találtunk jobb pubot is itt a közelben, meg kinyitott a Student Union is. Ez magyarul kb. diákok egyesületének lehetne fordítani (lehet, hogy van rá jobb szó is, de én nem tudom). A diákigazolványok igénylése, és mindenféle okos programok szervezése mellett egy elég komoly szórakozóhelyet is üzemeltetnek, amiből gondolom rengeteg pénzük származik. Igazából mondjuk elég béna hely, mert hétköznap éjfélkor, hétvégén meg egykor zár, de most, az első héten minden este teljesen tele volt, elsősökkel, és az elsősökkel szexuális kapcsolatot létesíteni kívánó felsőbbéves brit diákokkal. Nekünk nemzetköziseknek esélyünk sem nagyon volt bejutni, mert az esti bulikra a jegyek már aznap délelőtt elfogytak általában. Volt itt minden, traffic light party (minden fiú, és a csúnya lányok zöldben, a jó csajok meg pirosban), back to skool diszkó, ahol angol iskolásnak kellett öltözni, meg élőzenés este is. Én csak ezen az utóbbin voltam, de ez elég jól sikerült, jó volt a hangulat, meg a társaság is.

Ezeken felül kétszer is bementünk Cardiffba, hogy megtapasztaljuk a nagy(obb) városi éjszakai életet. Bevallom őszintén, hogy én mindkétszer gyenge voltam, és hazajöttem az utolsó vonattal, de így is eléggé megfogott a hely. Egy titka van a jó bulinak, még az egyetemen meg kell alapozni a hangulatot, hogy ott benn már csak 1-2 (méregdrága) sört kelljen venni. Egy-egy este még így is belekerül alsóhangon 10, de inkább 15 fontba, amit az átlagos kelet-közép európai pénztárca nehezen engedhet meg magának. Na mindegy, a lényeg, hogy Cardiffban van éjszakai élet! Van olyan hely ami egészen reggel hatig nyitva van. Ez már valami! Egy egész utcát lezárnak szombatonként éjszakára a járműforgalom elől, csak a mentők és a rendőrök jönnek be, meg a több száz kikent-kifent tinilány, és egyetemi hallgató, akik ide oda járkálnak a tucatnyi diszkó, bár, kocsma, nightclub között. Én eddig még csak két-három helyen jártam, de elég komolyak! Rengeteg ember, és furcsa összhatások. A walkabout nevű helyen például a tánctér körül van rakva plazmatévékkel, kivetítőkkel amin épp aktuális rögbimeccseket vetítenek. Mondtam, hogy itt ez nemzeti sport!

2 komment

Címkék: sör pub kocsma bar otleys


A bejegyzés trackback címe:

https://glamorgan.blog.hu/api/trackback/id/tr81181940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pius 2007.10.01. 21:17:29

Szevasz Norbus (Imi után szabadon..)!

Csak hallomásból ismerlek, fent nevezett személy anekdotáiból, de tudtam, hogy mész Treforestbe (én ugyebár tavaly voltam).

Meglepődve bukkantam a blogodra, de nagyon tetszik. Egy dolgot viszont értetlenül fogadtam: neked nem ízlenek az Otley's saját készítésű, különleges ale-jei?! Mi a többiekkel csak az árukat nem bírtuk, az pl. különösen tetszett, hogy nincsenek telenyomva szénsavval. Na nem baj, majd csak megszokod és rájössz, mennyivel jobbak mint egy kommersz lager (pl. Carling, fuj).

Majd arra is kíváncsi leszek, hogy ízlik a cider. Nekem bevallom, először nem ízlett, viszont rövid idő alatt igencsak megkedveltem - részben a viszonylag kedvező ár/alkoholfok együtthatójának köszönhetően. A legjobb az Icelandben kapható Frosty Jack's! :)

Nahát egyelőre ennyi, remélem jól fogod magad érezni továbbra is és egy jótanács: az assignmenteket írd meg időben, ne halaszd őket az utolsó pillanatra, mert nagy szenvedést tudnak okozni - legalábbis nekem szinte az egész ottlétemet elrontották. Igaz, ez egy személyes probléma, de jobb ha más hibáiból tanul az ember.

Minden jót és figyelni fogom a blogot!
Pius

agostonnorbi · http://glamorgan.blog.hu 2007.10.01. 21:41:34

Helló!
Én is hallottam már rólad ezt azt, szintén Simi elbeszéléseiből!
Hát igen, lehet, hogy idővel valóban megkedvelem majd az Otley's söreit, de az első találkozás rémesre sikeredett! A tuti eddig a Carlsberg, abban nem csalódtam!
A ciderbe még nem szerettem bele, de asszem én is meg fogok hamarosan barátkozni vele, ahogy mondod, az ár/érték arány igen kedvező! Valamelyik este a többiek pont ezt a Frosty Jack's nevűt fogyasztották ipari mennyiségben!
süti beállítások módosítása